Ir al contenido principal

CHINA IMPRESIONISMO ABSTRACTO ⟸⟸⟸

⏩ MANU MAX –  ART 

Brief analysis of the artist's work / Análisis breve de la obra del artista


 IN ENGLISH  EN ESPAÑOL


🔽 CHINA IMPRESIONISMO ABSTRATO ⧫ IN ENGLISH 


This work is very particular, when I made it I wanted to give the abstract impression of 2 elements of this world with the technique of IMPRESIONISMO ABSTRATO. The two elements are very particular since both come from China, come with me to tell you about them.


When I wanted to represent the majestic China, the first thing that came to my mind was the great wall so well known by thousands of people, an icon of China worldwide, and also wanted to represent its famous Chinese dragon seen so many times in images, movies and other advertisements, one when seeing these peculiar icons the first thing that thinks is that they are Chinese elements from that great Asian culture. But how to make these two elements in one with the technique of IMPRESIONISMO ABSTRATO, that was the great challenge this time.

First I chose a rectangular frame because I wanted it to be wider than it was tall so it would cover more space with a panoramic view, I used some measurements of the golden ratio. The structure is made of wood with a canvas, the paint as I always choose in most of my paintings is synthetic oil, I feel very comfortable using this paint for its density and its way of reacting to other colors of the same paint, Since they are not mixed at all, they can make a very interesting color overlay.

We are now talking about colors, because this table of IMPRESIONISMO ABSTRATO belongs to the collection of cities in the world all with the same whole, warm colors with a predominance of red, yellow, let's make a parenthesis in this yellow color since I used 4 different yellows in this On occasion, when I used them I saw how they overlapped themselves, creating depths and shadows achieving those effects that I wanted them to be but at the same time not be, it was inevitable. Also use white as a light photo and most of all the board color to achieve a dark light that wanted to give it a similar effect.

Now it's the turn of composition, just let a curved line emerge out of nowhere like a dragon's body, just like the long, very long, almost endless Chinese wall. From doing this randomly I began to shape everything, like a tangled color that does not know if it is a cloud, a mountain or a sea, or a forest burning by the fury of the dragon throwing flames of fire. With a subtle shape that disguises being a horizon line that our brain believes to be so, but in reality it is only an impression, as if we were seeing everything from above, flying is this world so confused, but so striking. As everything automatically forms the natural compassion of this, it will be an ABSTRATO picture, we do not know, it will be a picture of IMPRESIONISMO, much less we know it, it is something like yes but no. In short, it is Chinese or just a dragon, it can be both at the same time.

Unfortunately this work was lost in time, today it is not known where it is.



🔽 CHINA IMPRESIONISMO ABSTRATO ⧫ EN ESPAÑOL



Esta obra es muy particular, cuando la realice quería dar la impresión abstracta de 2 elementos de este mundo con la técnica del IMPRESIONISMO ABSTRACTO. Los dos elementos son muy particulares ya que los 2 provienen de china, acompáñenme a que se los cuente.

Cuando quise representar a la majestuosa China, lo primero que se me vino a la mente es la gran muralla tan conocida por miles de personas, un icono de china a nivel mundial, y además quería representar su afamado dragón chino visto tantas veces en imágenes, películas y demás publicidades, uno al ver estos iconos tan peculiares lo primero que piensa es que son elementos chino proveniente de esa gran cultura asiática. Pero como hacer estos dos elementos en uno solo con la técnica del IMPRESIONISMO ABSTACRO, ese fue el gran reto en esta ocasión.

Primero elegí un bastidor rectangular porque quería que fuera más ancho que alto así abarcaría más espacio con una visión panorámica, utilicé unas medidas de la proporción aurea. La estructura es de madera con un lienzo, la pintura como siempre elijo en la mayoría de mis cuadros es la sintética al aceite, me siento muy cómodo al utilizar esta pintura por su densidad y su forma de reaccionar a otros colores de la misma pintura, como que no se mesclan del todo quedo pueden hacer una superposición de colores muy interesante.

Hablamos ahora de los colores, porque este cuadro des IMPRECIONISMO ABTRACTO pertenece a la colección de ciudades de mundo todos con un mismo todo, colores cálidos con predominio de rojo, amarillo, hagamos un paréntesis en este color amarillo ya que utilicé 4 amarillos distintos en esta ocasión, cuando los utilizaba veía como hacían una superposición de sí mismos, creando profundidades y sombras logrando esos efectos que quería que estén pero que al mismo tiempo no estén, era inevitable. También utilice el blanco como foto de luz y más que nada el color bordo para logran un claro oscuro que quería darle un efecto parecido.

Ahora es turno de la composición, solo deje que surja sola una línea curva salida de la nada como el cuerpo de un dragón, al igual que la muralla china larga, muy larga casi interminable. A partir de hacer esto al azar empecé a darle forma a todo, como una enmarañado de color que no se sabe si es una nube, una montaña o un mar, o un bosque quemándose por la furia del dragón tirando llamaradas de fuego. Con una sutil forma que disimula ser una línea de horizonte que nuestro cerebro cree que es así, pero en realidad solo es una impresión, como si estuviéramos viendo todo desde lo alto, volando es este mundo tan confuso, pero tan llamativo. Como todo forma automáticamente la compasión natural de esto, será un cuadro ABSTACTO, no lo sabemos, será un cuadro del IMPRESIONISMO, mucho menos lo sabemos, es algo como que si pero que no. En definitiva, es china o solo un dragón, puede ser ambos al mismo tiempo.

Lamentablemente esta obra se perdió en el tiempo, hoy no se sabe dónde está.



CHINA IMPRESIONISMO ABSTRACTO
CHINA IMPRESIONISMO ABSTRACTO


CHINA IMPRESIONISMO ABSTRACTO
CHINA IMPRESIONISMO ABSTRACTO - ZOOM


CHINA IMPRESIONISMO ABSTRACTO
CHINA IMPRESIONISMO ABSTRACTO - ZOOM



Comentarios

Entradas populares de este blog

El Impresionismo Abstracto de Manu Max

⏩ MANU MAX –  ART  Brief analysis of the artist's work / Análisis breve de la obra del artista ⧫  IN ENGLISH   ⧫   EN ESPAÑOL EN ENGLISH Abstract Impressionism is an artistic movement that wants to show an object seen through the different impressions that it may have, while still losing the abstract relationship with everything that surrounds it, advocating the intensity of the impression seen from all points , without trying to show specific things and only shows elements of structure, color and shape. It presents anything as something that can give inspiration as human manifestations that expresses a totally disinterested vision of each one that may or may not be real using artistic resources. Taking part in a geography, which progresses in a stubborn cyclical order of things that can inspire, the background is defined as an unlimited transfiguration that can be real as unreal showing a relationship with the creation of something that may be coming out

TORRES GEMELAS IMPRESIONISMO ABSTRACTO ⟸⟸⟸

⏩ MANU MAX –  ART  Brief analysis of the artist's work / Análisis breve de la obra del artista ⧫  IN ENGLISH   ⧫   EN ESPAÑOL 🔽  TORRES GEMELAS IMPRESIONISMO ABSTRACTO ⧫ IN ENGLISH Today we have to talk about a very particular subject in my life that I have represented many times throughout different paintings, the subject impacted me a lot since at that time I was very young and spoke of an event that changed the world as IMPRESIONISMO ABSTRACTO made it to art, let us go on to analyze this work.

BAIRES IMPRESIONISMO ABSTRACTO ⟸⟸⟸

⏩ MANU MAX –  ART  Brief analysis of the artist's work / Análisis breve de la obra del artista ⧫  IN ENGLISH   ⧫   EN ESPAÑOL 🔽  BAIRES IMPRESIONISMO ABSTRACTO ⧫ IN ENGLISH Painting the first icon of a city that I could meet in person was a very strange painting since I was used to painting cities that I had never set foot in, but since I did not have a painting with the technique of IMPRESIONISMO ABSTRACTO of the country where I was born, come and see me. the experience I had to know this monument in my city.